De les 17 asseguradores analitzades a l’estudi, en un context d’estat emocional del sector estable respecte a anys anteriors, Assistència Sanitària segueix encapçalant la classificació a més de cinc punts de distància de la segona companyia i gairebé vint punts per sobre de la mitjana del sector. És l’entitat amb l’índex més elevat (39,7%) de fans o clients incondicionals i nivells mínims d’oponents o persones que senten decepció. És per això que, pels seus resultats en el rànquing EMOFriendly, s’ha concedit el premi Millor EMO Index 2022 a Assistència Sanitària.
El 5è Estudi sobre Emocions en el Sector d’Assegurances de Salut, elaborat per EMO Insights International, es basa en la valoració de diversos aspectes en més de 2.700 entrevistes realitzades. El mètode resumeix en vuit emocions bàsiques l’experiència dels usuaris: tranquil·litat, alegria, agraïment i orgull són les positives i decepció, irritació, impotència i inseguretat són les negatives.
Més enllà de l’anàlisi de cadascuna de les asseguradores, l’estudi ha extret conclusions sobre la percepció de la sanitat privada. Destaca l’efecte “massificació” del sector, degut a assegurances en què es detecten problemes d’accés, poca qualitat assistencial, temps d’espera llargs o barreres en l’elecció de professional. Tot i així, la valoració segueix estant molt per damunt de la de la sanitat pública. Altres conclusions remarcables són el factor preu (transparència en la informació), les eines digitals (bona valoració), la COVID-19 (atenció durant la pandèmia) i la salut mental (potencial de creixement).
Respecte als resultats individualitzats d’Assistència Sanitària, tots positius, el nivell de recomanació dels clients a altres persones és molt elevat (sempre per sobre de la resta del sector) i la satisfacció general en l’atenció i l’acompliment de les expectatives prèvies superen la resta de companyies.